16/07/2014

Perangai aku ni semenggah ke idok benonye?

Assalammualaikum...

Kadang-kadang aku tak tau la betul ke idak perangai aku ni... tapi aku tak suka menyampuk or havoc gitu... contohnye la kan...

Situasi 1
A : Kak, macamana ek nak g Pantai Baharu?
Me : (baru nak buka mulut)
tetiba..
B : Oh, akak tau... bla bla bla...
Me : (dlm hati) macam salahhh je... tapi xpela... dah de orang nak bagitau... cakap salah kang... err... lantak la... huhu

Takpe ke????

Situasi 2
Boss : Hani, U handle HR right?
Me : yes
Boss : ok, u liaise with A what he need for career part
Me : Ok, no prob.
A : okay, I nak u just send the flyer, latest vacancy and the criteria, thats all...
Me : ok.
A : can u explain...
Me.. bla bla bla...
Tetiba..
B : U nak buat apa ye pasal vacancy? dalam part mana?
A : careers
Me : (dalam hati) baik aku blah,, malas nak layan dah... huhu... serabut...

Ntahla... aku tak suka orang kaco keje aku... banyak tangan sangat aku takut si A tu poning... bio orang tu nak poningkan dia... at last, A datang kat aku balik... hewhewhew...

Tapi yang situasi 1 tu la selalu aku kena sound... 'awak tau kenapa tak bagitauuuu???' me: dah ada orang nak bagitau, kalu saya bagitau nanti orang tu pening pulak... mana satu nak ikut???hehe...

Takpe ke????