01/07/2014

Cerita 2 Ramadhan 2014

Assalammualaikum

Entry kali ni takde gambo... aku tak dan nak amik gambo.. huhu... bulan pose ni balik keje awal sikit 5.30pm tapi sampai umah dalam 6.30pm gitu... sampai2 terus masuk dapo... tengok2 Embah Wan tengah buat roti jala... aku terus goreng sayur... Embah Wan kata tinggal nak goreng sayur je... tetiba Embah Wan tanya pasal udang yang aku wat rencah goreng sayur tadi... aik2 nak masak pe lagi? orang dalam umah aku ni bukannya kuat makan... 

Embah Wan kata, roti jala tu makan dengan pengat durian... bukan nye kuah kari... Adik aku nak kuah kari.. amboi sangat pompuan ni kan... haha!! pengat durian dengan roti jala tu request dari anak teruna aku le.. Mak sekarang kalu nak masak mesti tanya Afi... ye lah kan... layan budak baru belajar pose... seronok ko kan... dulu mak ko tak dapat layanan istimewa pon... sebab bila embah ko tanya, mak ko jawab 'tak tahu'... hahaha!!! malas la embah nak tanye lagi kan... pastu Afi request ayam masak kicap bagai... Embah Wan ikutkan aje...

Menu buka puasa hari ini:
Ayam Masak Kicap
Kari Udang
Pengat Durian
Bubur Kacang (yang ni abah ku punye)
Roti Jala
Air Teh

Itu aje lah... ni pun bukan habis... sambung wat makan sahur... memang dari kecik macam ni lah kami... kurang makan.. haha!! tapi sebenarnye macam banyakkk je... kan...

Aku tak dan amik gambo... siap2 hidang terus azan.. pastu layan mia nye perangai... orang dah la lapo campur penat... balik koje terus masuk dapo... ada gak yang kena marah... huhu... En. Somi buka di tempat koje ye... Ciaaannn diaa.. hihi...

k, babai..
Wassalam..