06/02/2014

Resepi french toast with cheese

Assalammualaikum...

meh-meh kongsi resepi... nama bukan main lagis... french toast with cheese ko... nama melayu dia roti telur dengan keju... hahahaha!!!

 Bahan-bahanyer:
6 keping roti
3 keping keju cheesdale
1 biji telur
2 sudu fresh milk
1 sudu susu pekat
secubit garam


 mula-mula, kacau telur kasi kembang

 masukkan susu dan garam.kacau lagi sampai sebati. kemudian ketepikan

 sediakan roti dan keju. keju dikapit oleh roti. bagi yg tak suka kulit roti. bolehlah dibuang. pastu, aku potong jadikan 4 bhgn. senang anak-anak nak makan.

 kemudian, roti disalut dengan campuran telur tadi.

 kemudian goreng. aku goreng dengan planta. letak sikit je. kalu takmo pun xpe tapi pastikan guna non stick pan. tapi rasa kureng sikit kot tanpa planta.

tadaaa... dah siap. selamat mencuba.... kalu yang untuk mak n abah aku. aku x letak keju... pun sedap jugak... nyam nyam.... wat bekal anak-anak gi sekolah...







1 comment:

  1. nampak sedap dan resipinya pun ringkas..blogwalking,jemput singgah&follow blog saya
    http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

    ReplyDelete