07/07/2014

Cerita 8 Ramadhan 2014

Assalammualaikum...

Harini aku bangun kul 9 lbh.. hihi... tak koje kan.. biasa tu mana leh sambung tido lelama plus sakit badan, tu yg tak sedar diri tu.., pagi ni agak kelako sikit... pas sahur, aku n en somi suruh si Afi ni tido... tetiba mia yang tengah tdo tu bangun n cakap 'hari ni kan cuti!'... erk??? ngigau ke hape budak ni?... marah sungguh dia kalu time cuti suruh bangun awal... masalahnye dik... kitorg suruh abg awak tdo... bukannye siap2 gi sek... haiya... kitorg gelak ramai2 dia wat bodo je, tdo blk.., sah ngigau...

pagi tu bangun pun sebab adik aku aka  cek su tanye pasal nak COD biskut raye... aku mintak dia drive... kaki aku dah sakit... huhuhu.... pas COD barang, singgah tesco ampang beli bahan buat semprit, tart n krim karamel... sebenarnye yang RM15 tu setengah adunan... tapi aku wat satu adunan gak bila orang tempah sebab kalu setengah, jadi nipis sangat... mak kata, kalu nak jual kat orang, bia yang elok... 1 adunan pun aku still amik RM15 tapi, sila dtg umah amik ye,,, alamat? sms lew... kt blog xle dedah... bahayo...

 Tangan cek su... nak enteprem jugak katenye... amiklaa...

Sticker... hihi...
telur gred c kat tesco murah, minima leh amik 5 tray... aku balun amik 3 tray... hihi... kat umah tu, time banyak telur.,, sampai xde tempat nak letak.., time xde... sebiji pun tarak.,,

Sampai umah, aku terus siapkan nanas buat jem untuk tart.., sebab tak nak buang masa, aku dgn cek su wat semprit... sambil2 tu aku kacau jem nanas tu.., bukan leh berdiri lama sangat.., haish rasa nak demam dah ni.,,

Dalam kul 3 mcm tu mak dah start nak masak untuk buka... cek su jadi runner.,, hihi... kesian dia... maafla ye... kakak awak tgh sakit kaki... arini mak masak asam pedas ikan pari, sayur petola goreng, bubur pulut hitam.. my feberet...

Abang aku balik satu family, berbuka sama2... bawa balik kepci... dap dap... tapi aku dah penat tahap gaban dah masa nak berbuka tu... leh lak tertido... hewhewhew... bangun2 kul 8... sib baik... den cutiii yooo.. xpola kan...

k,tak tau dah nak membebel pe lagi... bye wassalam...