16/07/2014

Cerita 14 Ramadhan 2014

Assalammualaikum

Hari yang agak busy cheewahh... tu yang update lambattt sangat tuh.. hihi.... aku tak iklan pun kat blog, insta or fb yang aku ada jual kuih tart juga... haha!!! tak larat la... tak iklan pun dah sakit2 badan dh buat kuih tart tu... kalu iklan... pitam aku...

so, sepanjang hari, aku cuma buat kuih je la... lebih kurang dalam tengahari... abang aku balik... amik susu mummylicious asli untuk anak dia... untuk raya ni dapat ang pow dari mummylicious... so, abang aku dapekla angpow tu sepeket... tak kira lak dalam sepeket ada brape pcs.. hihi...

umah? jangan cite la... berbakul2 baju tak lipat... huhu... angin je En. Somi nak gi koje kena cari baju dalam bakul... maafkan saya... saya tak sempat.... hew hew hew... tapi seronok sangat wat bisnes kuih raya ni... sebenarnya aku nak wat untuk bazar tapi masa tengah buat dok dapat order ajeee...macamano tu??? jadi ke idak buka bazar ni?? deposit dah bayor.... takpe... pikir kemudian...

bulan2 pose ni aku rasa makin lemauuu aje... jadi pagi ni aku amik susu si mia tu... susu mummy for kids perisa asli... bancuh main taram aje... haha... Alhamdulillah bertenaga jugak daku nak buat kuih... tapi aku tak wat tart sorang2... Cek Su tolong... mujur sangatla aku nak wat sorang2... huhu..

memula aku cadang nak jual RM25 untuk 50 pcs... sekali balang tu tak muat... hoi!! stress tau... saiz dia kecik sikit dari yang biasa aku pakai... hok aloh!!! jadinya terpaksa la buat 40pcs je = RM20... tapi sebelum tu aku tanye dulu kat kasteme... takpe ke 40 pcs... dorang okay je... Alhamdulillah... makasih ya... aku turunkan harga tau bukan tak turun... tak baik cekik harga... nanti kena soal kat 'sana'... no no no.. tak mau...


Sibuk2 buat kuih pun sempat lagi buat juadah berbuka... bukan aku wat sorang je tauuu... Embah Wan sebagai master chef, Cek Su pun ado... hehe... pas siap ni, aku dengan Cek Su terus pecut gi keramat mall sebab nak amik baju yang Cek Su tempah... baju puasa namanye sebab nak pakai bulan pose... pastu terus gi giant taman permata... ada bahan tak cukup nak wt semprit dengan tart... huhu... letih rase....