12/03/2016

terBENGONG sekejap

Assalammualaikum

ha, hambek ko... semalam aku terbengong sekejap... aduuduuuduuu... mana taknye... pas gi amik stok kat kilang semalam kelaparan pastu benti makan... lauk dah tinggal saki baki je... takde pilihan... sebab lepas jumaat.. jam pun dah dekat kul 4...

amik je lah lauk pe yang ada... aku ni dari kecik memang tak biasa makan pedas... kalau makan sambal belacan tu boleh tapi kalau dah tak tahan... benti... lagipun sambal belacan kan wat cicah2 je...

dulu masa kecik2... memang jarang giler makan kat luar... setahun sekali kot... biasa makan kat rumah jer... kalau makan kat luar... kompem aku resah gelisah... habislahh aku kali ni...macamkan nak kena dera... kena belasah dengan mak pun tak seram macam ni...

sambung kisah semalam... aku tengok lauk tu ala2 macam tomyam... tapi dah kering... kuah dah kena perabis dengan kasteme sebelum2 tu... dah ko lambat, nasib ko lah kan... sekali masa makan... terus pijar lidah aku... makkk aiihhh... pedas giler... sib baik order sirap ais.... laki aku order ais kosong... sambil makan sambil minum... sampai abes dedua air... laki aku jeling jerrr... nasib kaulah bang... bini ko dah kepedasan...

pastu aku dah xleh pikir dahhhh... makan pisang free pun tak hilang lagi pedas eh... masa nak membayar tu, aku amik bipang... budak tu tanya bipang dah masuk kira ke kak?... boleh tak aku tak dengar... padahal budak tu depan muka aku jer... ter ha? ha? ha?... last2 laki aku yang jawabkan... hadooo... sorila... pale saya dah bengong... berdesing telinga... kejung lidah aku.... meleleh air mata... kronik tul...

so, semalam aku bengong sampai hilang kejung kat lidah... macam kan terkena minyak panas... dok la minum ais... disaster tul...

eh, itu pun nak cite ke? suka ti la... takkan nak wat entry amukan je kot... kata diari... tapi ni diari nak cite kat semorang.... ada aku kisah?

pelik tul mak aku ni... serabut... ce tolong bantu maryam ni boleh? bila rambut maryam nak lebat? ni semua salah mak... sape suruh cukur sampai licin?????!!!!

No comments:

Post a Comment