14/03/2016

Amanah

Assalammualaikum

malam tadi terbaca satu pos tentang amanah... kadang2 kita tak aware tentang amanah yang diberikan kepada kita... kadang kita tak rasa macam perkara tu satu amanah, so kita buat sambil lewa...

contoh; aduan
kite bekerja di bahagian customer service. pelanggan datang buat aduan tentang barang dia rosak. feedback - encik dah guna barang tu, tak boleh refund.k, bai.

dik, boleh tak jalankan amanah yang dipertanggungjawabkan kat ekau? tanya la yang patut2 kat customer tu.. betul.. kasteme pun not always right... ramaiii yang malas baca manual... ekau tolongla ye... amanah tu amanah... jalankan baik2...

yang kat atas tu contoh je... takde kena mengena dengan yang masih hidup ataupun yang telah meninggal donia...

yang aku nak cerita kisah benar... tak pasti makhluk ni sekor2 hidup lagi ke dah mampuih...

kisah ni masa aku keje kat sek.. al kisah nye.... tak ingat tahun berapa mungkin 2008 or 2009 masa tu Mia samada dalam perut aku atau dah kuar... time cuti sekolah... tetiba pengetua panggil miting tergempar ko... nak tau pasal apa? sebab ada diantara kitorang ni buat aduan kat PPD pasal beliau... macam bodo!!! orang ngadu pasal ko pastu ko menggelupur... pundek... tak buat salah ilek arrr kannn...

yang isu tak amanahnye orang kat PPD ewah, ewah... mentang2 la ko baik dengan pengetua ni, ko tak nak siasat aduan tu yeh? ko bagitau kat dia biar dia carik sape pengadu tu... makin besar la kapla pengetua tu... kebal kauuu... kebal tauuu keballl... kat dunia ko keball ler... kat akhirat sok, bebal! nampak tak deme tak jalankan amanah tu? sepatutnya, siasat.. betul ke orang tu wat aduan? ke saje nak jatuhkan pengetua tu... ko siasat la macamana ko nak siasat tapi jangan sampai pengetua tu tau ada orang buat aduan pasal dia... bila siasatan ko dah selesai dah ada penyelesaiannya... samada pengadu tu wat cite je or memang pengetua tu wat salah baru kau bagitau kat beliau BUKANNYA ko printout email tu and bagikat orang yang di adu... bongok!

perkara2 macam ni lah yang buat orang tak suka nak menggunakan landasan yang betul, maksud aku wat aduan kat bahagian aduan... elok viralkan jer kat fb... gituuu... dah dalam kepala memasing... ngadula nak ngadu... orang kat PPD ke kat KPM ke tu semua geng2 aku... takde apa nye... elok sangat...

aku tak ingat aduan tu pasal pe sebab mana ntah kertas tu aku simpan ke dah buang... menyampah lak aku... rasa pengetua ni dah pencen kot ke dah mampus tak pastilah aku... lantak.. tak penting pun dan nama dia tak pernah masuk dalam doa2 aku...
hahahahahahahha!!!

yang aku tak suka tu... dia main aim jer orang dia nak aim... sebab masa ni awak ada... maknanya awak la yang buat aduan ni... blurrr je muka member aku tuh... kesian dia... bodoh! ntah2 yang buat aduan tu jiran ke member baik ke suku sakat sedara mara orang yang kena aniaya dengan ko... mana nak tau... orang kalau selalu sangat kena aniaya memang lah dia rajin mengadu domba... tak tahan dengar dah tu kot (aku agak jer)... main agak2 jer... bodoh!

takpelah, korang tak jalankan amanah dengan betul, tu korang jawablah dengan Allah esok... padahal sama2 makan gaji...


source from google


No comments:

Post a Comment