07/03/2016

Kena Cekik

Assalammualaikum

ni cite malam jumaat, bukan malam tadi...
giler ar, aku kena cekik... sakit pulak hati ini...
menggelabah aku bangun terus kejut laki aku tido sebelah aku...
musim2 panas ni... laki aku suka tido ngadap kipas sengsorang... aircond takde maaa... aku kan orang jaman batu...

yang cekik aku tu bukan manusia hokey... tapi sesuatu... vodoh tul!
aku memang dah rasa samting dah sebelum tu... kalau pale aku weng... blur blurrr je otak, pandangan... ada lah tu... ntahla... nak kata orang anto... sape je nak ngantor kan... ikut je lah mana aku pegi... pig betul!

sebab tu aku ni agak anti dengan orang penakut... biasa kalau satu2 tempat yang aku pegi tu ada benda.... aku akan rasa... macam masa aku kat rompin dulu... beria je dia dok main air paip pendidikan khas... dia buka, aku tutup... abis cite... tak menahan... di kibas kain putih kat muka haku... sabo je lerrr... so, kalau tempat tu aku rasa nyamannn jerrr... tetiba ada orang yang dok bising2... ada jugak yang kena lempang dengan aku... kalau ko nampak apa2 pun diam2 sudahlah... bengong! terpekik2! pastu bila orang tegur, marah... siap kata.. 'tak kena kat mung, bolehla!'... aku ni dari kecik bendalah tu gemor ngikut haku ko tau?

masa kat Rawang dulu laagiii seram... bongek tul, dia tido sebelah haku... taik! dah tu siap tolak tolak aku lagi pakai punggung (mungkin) dia... lembik kauuu.... korang nak kata tu kawan se dorm aku la ek? ada ke manusia melompat dengan satu lompatan terus naik atas katil double decker? aku nan pendek ni pun tertonggeng2 nak naik masa form 1 dulu... betapa pendeknyer hakuuu... aku bajet pocong kot sebab macam satu lompatan, pastu terus baring sebelah aku...

kalau tak makhluk ni yang datang... si ponti kot... sebab sebelum dia bunyi2 sebelah tinge aku, dia ngilai dulu... siap aku dengar bunyi sayap tauuu... macam bunyi kain terbang tulaaa... alaaa... payahla nak explain... paham tak? pas dia dah landing baru dengar bunyi grrrr grrr tu kat tinye sampailah pukul 4.30am... sebab time tu orang dah start bangun nak mandi... aku baru nak start tido... bongok!

sebelum aku tido tu aku siap baca ayat kursi... kebetulan sebelum kejadian tu... dok kecoh budak kena histeria... sape budak SAMER mesti ingat tahun 1994... histeria beramai2... pengalaman takleh dilupakan... sana jerit sini jerit... yang tak pernah kena pun kena sama... gile ar... tu yang siap2 dorang ajar ayat pendinding katil, bilik... sebelum tido siap baca yassin dulu... tapi benda tu datangggg jugakkk... ntahlah! kebal sangat ke, atau ada kebocoran... deme kata, kalau ada yang dok mencarut, pendinding bocor... oh em jiii... patutlah.. uhuk uhuk!!

tang kena cekik ni, aku dah selalu kena... takuit... sebab kena cekik kot... kat rumah mak pun aku selalu kena... APSAL HA???

aku tinggalkan persoalan di situ...


No comments:

Post a Comment