22/03/2016

Kena denda dengan cikgu

Assalammualaikum

Agak-agak korang bengang tak bila anak ngadu kena denda dengan cikgu?
Aku memang bengang... sangat-sangat bengang... Mau kuar asap kat tinge... Meletop je belum lagi...

Tapi........... tapi...... tapi......

Aku bukan bengang dengan cikgu.. aku bengang dengan anak aku... kompem menikus... bertubi2 soklan aku tanya...
kenapa cikgu denda?
kalau tak salah takkan cikgu denda?
ni mesti tak siapkan keje sekolah?
nakal eh dalam kelas?
aku tanya soklan sbertubi2 sampai anak aku takdan nak jawab satu2...

mau tak berasap muka haku... malu kot anak kena denda... manade cikgu nak denda anak kite kalau tak buat salah... berani lak nak ngadu balik...

anak2 aku memang takkan cite nye kat aku sebab... mak dia gile garang... mau aku bagi 'obat'...

malu kot kalau tau anak kite kena denda sebab
- tak siapkan keje sekolah
tiap2 malam aku tanya.. ada ke idak keje sekolah... kalau takde, rasa macam pelik... bukanlah aku mengharapkan cikgu bagi keje... maksud aku, kalau cikgu ada bagi tugasan kena siapkan kat rumah pastu ko tak buat... ko siap!

- buat bising dalam kelas
takyah cikgu, aku sendirik pun hangin kalau asik nak memekak je 24jam... camna cikgu nak ngajo kalau ko dok memekak... mengganggu hokey!

- kacau kawan
yang ni memang aku cukup tak berkenan... kalau aku nampak, memang kena jotos dengan aku... takde keje yang lebih berfaedah ke yang boleh ko buat dari mengacau???

- tak solat
yang ni memang will drop my water face... aib diri jangan bagitau orang... dah kena denda, sila bertaubat... bukan marah kat cikgu yang denda tu... ke nak mak ko tolong sarbat sekali? aku rotan pakai buluh betong nanti...

setakat yang laki aku dapat korek... ada jugakla kena denda dengan cikgu sebab bising... aku agak dah... kalau Afi tu mulut... potpetpotpet... dia x pedulik dah kalau dia nak bercakap... ko jerit suruh diam... dia stilll xleh stop... kalau tangan aku dah hinggap kat mulut dia... baru diam... letih!

yang lain tu xdelah... ke takut nak cite... hahahaha!!!! tu lah garang sangat... dah tu? kite je yang kenal anak kite... takat arini... lum cedera lagi anak aku kena denda dengan cikgu...

kalau ada pun... kawan yang buat... so, buat bodo je lah... budak memang la macam tu... sape suruh ko kawan dengan budak nakal... aku dah pesan, kalau budak tu nakal, jangan kawan dengan dia... kalau terikut perangai dia... ko siap... mama ikat kat tiang letrik...

ada berani?

eksen ko ye?!!!!

No comments:

Post a Comment