04/03/2016

Ada Degree Tapi...

Assalammualaikum, Waalaikumsalam

Aku bagi salam, aku jawab...
Nyampah dah dengar soklan camni...

Hani kan ada degree nape xkeje???

hoi! hoi! hoi!
aku keje hokey!!!
bosan lak dengan pemikiran orang kita nih!

keje sendiri tu tak keje lah!

vongok!!
macam nak mampuih aku keje... voley?? ko kata tak keje... ko bodo ko bodooooo!!!

kan hani ada degree? nape tak keje dengan orang???

ye lah kannn.... ko ada degree... kena keje dengan orang... orang yang vongok, sekolah tak habes tu kena berniaga... so, bos ko budak tak sekolah... bagusss!!! jadi kuli orang memang cita2 ko kan... tu bukan cita2 aku...
kiranya macam ni lah dalam otak ko
ada degree, keje dengan orang... tak kiralah apapun pangkat ko, as long as ko keje dengan orang, ko makan gaji... ko tu kuli je selayaknyerrr...
kalau ko tu sekolah takat cukup2 makan, orang tak nak amik keje, ko pun berniaga untuk cari rezki...
macam ni je lah kesimpulannya... ko tak sekolah, ko layak jadi bos, ko ada kelulusan tinggi ko jadi kuli
rendah tul derjat ko kan...

tapiii kannn... aku memang ada pengalaman keje dengan orang sekolah tak brape nak sekolah tapi sebab dia vanyak duit, so dia boleh jadik bos... shareholder la gitu... ko tauuu.... sakit hati ini keje dengan orang gini... sume benda tak betul.. dia je betul... ye lah kan... dia kan ehem ehem... tak nak la tunjuk dia nye ehem ehem kat staff.... jadi aku sabarrrr kannn je ler....

yang ko sibuk pertikaikan aku ada degree ke idak. pe masalah ko? aku wat bisnes kot... ko nak tengok aku nye sijil tulis pe ke? BBA... Bachelor in Business Administration hokeyyy.... Businesss ko reti ke ko tak reti... nak aku translate? Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan.... puas hati?

memang aku rancang untuk 1st 2 years ni tak nak amik staff... nak mahirkan semuaaanyaaa.... dari sekecil2 kerja ke sebesar2 masalah... aku tak nak sok, bila ada staff, dia perlekehkan aku... tak pun memperbodoh2kan aku... aku bukan tak pernah berdepan dengan bebudak ni.... sedappp je dia bodohkan kitee... aku peratiii je perangai memasing... lagi lah yang kaki kelentong.... mintak lempang sungguh! sebelum ni memang aku amik staf sebab aku berbadan 2 n dalam pantang... tu je... sekarang tak perlu... maybe next year... insya Allah...

lagi satu aku memang tengah bengang dengan sekor makhluk ni... hadooo... masa aku lam pantang ritu... mintak tolong dia... macam2 alasan ko... nak jaga adik ko dalam pantang kunun... ko tu kawen pun tak lagi... jaga baby dok jerit2... aku peratiii jee.... kata bodoh kang... marah... ko ingat baby umo 2 bulan tu tau fungsi tangan dia untuk apa? boleh ko suruh budak tu alihkan tangan dia masa nak bagi dia minum susu??? bodo tu simpan sket.... ok, part taknak tolong aku tu... aku tak kisah sangat... yang aku sangat sangat sangat bengang ialah!!!! part ko amik duit yang aku bagi kat orang lain... vongok!!!! alasan ko, ko sakit nak gi spital... hello! kalau takde duit buat cara xde duit, gi spital kerajaan, bayar singgit je... aku gi cek dokte pakar pun paling dasat kena bayar RM5 je kat HKL hokey... ni pun dah stop sebab tengah BF si mekyam... ko tak yah nak kencing haku hokey.... sebab tu aku kata, orang bodo memang suka kelentong... bajet cerdik sangat la.... kepundek ko! time aku susah punye payah ko nak tolong kan... time ko, sesedap rasa je ko amik duit tu.... &^%$$^*((... marang kerapu kepunden marang sekeper...

ada pulak yang beking mangkuk ni... nanti dia bayar la balik... ko takyah nak beking dia hokey... tak pasal aku kena bayar double dah ritu kat orang tu... bayar balik kejadahnye?? kedekut! xpe, korang berkira dengan aku, ko tau la nasib ko pasni... (aku pun tak tau aku nak watpe sebenarnye... mihmihmih.. saje nak lepas geram... muahahaha!!!)

ok, sepatutnye tajuk entry ialah, LEPAS GERAM DI MALAM SABTU. k.bai

No comments:

Post a Comment