09/06/2014

MAMEE CHEF DAY OUT - PART 2

Feel free to visit Facebook Mamee Chef

Assalammualaikum

Macam poyo je rasa sebab ada banyak part. Bukan pe, kalu bagi satu page sume cite, pitam lak korang nak baca kan… tak pon muntah… huhu… apapun tak boleh gitu…
Ok, kisahnya… aku dapat jemputan ke kilang Mamee-Double Decker kat Melaka… sampai je kat sana kitorang (sebab dua bas ko, gi sana.. hehe) di beri taklimat berkenaan Mamee Mee Tarik.


Taklimat dari Pinky wakil nuffnang apabila kami sampai di Kilang Mamee-Double Decker Melaka

Taklimat dari Sham Mee, Marketing Manager.. ceritanya aku dah cite kat Part 1

Nampak x kat video tu? Tu lah blogger terkenal Theramenrater

Bagi yang tak faham apa tu Mee Tarik.ha, ni lah Mee tarik.. dokla di tarik2 sampai jadi halus gitu… Demo dari La Mien sifu, import dari China… jauh dia datang…

Eh eh? Dia pun nak jugak… hahaha!!!

 Peace satu kali… mihmihmih…

Demo masak memasak dari Chef Mamee yang cute hehe.. ahkak tak dengar nama dia benonye… hikhikhik!!! Sekali dia tumis, harum giler… lapo terus…

Inilah bahan-bahan dia, nak salin? Amikla… yang kat mangkuk tu dari peket tula… yang dia tumis tu bahan2 kat pinggan, jangan lupa blender ek, kalu korang tumis seketul2 bahan2 tu jgn salahkan aku kalu tak sedap hoi! Tapi aku tak dan rasa pun.. huhu… nak wat macamana… berebut orang nak test… sedap lah katakan…

Lepas tu kami dihidangkan minum pagi… kami telah dibahagikan kepada 4 kumpulan… aku ni dapat group last la kan.. blogger picisan.. huhuhu..(wat cite sedih pulak…).. jadinye sementara menunggu giliran nak masuk kilang nak tengok macamana mee tarik dilakukan menggunakan mesin yang canggih dah tak yah guna orang dok pulun2 tarik tu…. Aku pun makan sambil amik gambar…  nyum nyum nyum…. Minum kopi dgn sandwich je… tak yah tau la… haha!!!

No comments:

Post a Comment