30/06/2014

Cerita 1 Ramadhan 2014

Assalammualaikum

Jarang kan aku masukkan juadah masakan aku hari2... hihi... jarang ke tak pernah???? yela.. aku ni masuk keje kul 10am balik kul 7pm... kuar umah kul 9am... sampai kul 8mlm... sib baik dok dgn mak,... dindong2 kul 9 baru makan... pastu rehattt... tido... kuar umah kul 9am pun... sebelum tu agak bz la uruskan anak2 nak gi sekolah... biasalah pagi2 nak wat semua... malam dah penats...

meh tengok apa yang ada untuk 1st Ramadhan ni...
 Ikan Keli Goreng Cili katanye... aku le yang masak.... caye tak??? hihihi... Mak tolong goreng ikan sebab harini aku ada COD susu kambing mummylicious kat Selayang... balik tu kapla ada sikit sakitla... baring kejap pastu baru gi dapo dalam kul 6 gitu... umah aku memang pesen masak lewat2... ada budak tecit puasa tahun ni... nanti si adik dok makan kuar masuk,, abang dah gundah gulana... hahaha!!!

 bubur kacang untuk abah... abah kalau bulan Ramadhan makan nasi waktu sahur je... buka mesti nak bubur... begitulah tiap2 tahun...

 bubur lambuk dari Surau Sg Sering... hihi... anak2 suka

 masak lemak ni bia tak tercekik masa makan... hikhik.. tapi aku memang suka makan kering2... yang ni untuk si Teruna baru nak belajar puasa...

 yang ni untuk En. Somi... feveret dia nih... mak mertua dia buatkan... haish!! jeles ahkak okeh!!

Cream Caramel... ada yang berminat??? RM15 besar ni... ukuran diameter lebih kurang 6 inchi... 6 inchi beso mana??? amik pembaris.. huhu... tolonglah...

kat sini nak minta excuse bole? sempena bulan Ramadhan ini... bole tak kalau pos kan aje barang... tak larat lahai nak COD... sakit kapla... saya memang ada migrain n tak bole kena panas... huhu... ngade... tapi... gituuula... kalau pos... besa pagi2 nak gi koje.. tu saya kuar awal... pej pos buka 8.30am kat melawati... xpun guna citylink aje... dia dtg opis... (yang ni belum praktikkan lagi... takut bos marah pulok... tapi nak try jugak... pos barang sendiri duit sendiri... xboleh ek?)

sms/wasap 0169303884
email: ramiashopp@yahoo.com

ada yang tanya... bole ke guna email kat fn tu? bole saje... tapi better yang ramia ni la... sebab memang khas untuk bisnes...

ka, babai... wassalam...