12/10/2017

Tentang rumah

Assalammualaikum

Malu benonye nak cite tentang rumah. Bukan pe, sangatlah tak luxury tapii yang bestnye ni rumah yang abah buatkan. Abah tu my daddy lah. Bukan malu kena duduk rumah tu tapi segan nak cite. Bukan pe, orang dok tayang umah gedabak2, aku... rumah kecil tiang tak tau berapa batang. Hahaha...

Keluasan rumah ni 20kaki kali 36 kaki. Ada 1 bilik air comel 5kaki kali 6 kaki. Bilik tidur belum buat. Tapi dalam perancangan lah. 3 bilik insya Allah. Anak bujang dah besau kena ada bilik sendiri. Huhu...

Abah aku la.. risau sangat kalau takde yang duduk dekat dgn beliau sebab risaukan my mummy... mummy kauu padahal panggil mak je...

Sedih jugakla masa abah bgtau. Nanti bila abah dah takde, sape nak jaga mak? Ok fine. Kita duduk sebelah rumah abah. Ok.

So now, aku pun dah keje kat setapak. Senang sikit. Asben, tak pastilah teruskan keje di bangi atau macamana. Is actually.. oppss skiping plak. Oklah, sebenarnya kami ada perancangan nak meniaga balik. Now pun aku dah start biz online balik. Walaupun agak sendu memula nih. Takpelah, aku redha. Takkan nak melutut mintak orang beli dgn aku.. huhuhu... bukan belagak tapi... ontahlah. Tak tau den nak kato, eh, ada wasap wasap bebeh masuk. Benti jap na. Nak tgk. Kot ada rezeki masuk ke... muehehehe...

Ok sambung

Cite pasal rumah kan... tak kisahlah rumah kecik pun janji dapat berteduh, hopefully dapat duduk sini sampai putus nyawa... malas dah nak pindah randah... tauu... ada yang tak suka aku dok sini... lantaklah... janji my daddy suka. Awww.. sibuk je korang nehh

Aku tengah stabilkan balik kedudukan kewangan family kecil aku nih. Sebelum2 ni, selama 10 tahun aku kahwin, aku tak pernah amik tau mana duit laki aku pegi, if tak cukup aku tambah. Tu je lah keje aku. Sampai aku tetiba tersedar, eh, apsal macam semua aku yg bayau... hahaha... hampeh... so, start awal tahun haritu aku buat kira2. So encik somi wajib bagi aku amaun tersebut. By hook or by crook kenot mintak balik. Ada paham. Jika kurang aku tambah. Itu je. Pasal nafkah aku, aku tak kisah kalau xde. Dan memang takde pun. Janji duit rumah, kete, utiliti bil bbyr. Kete aku pun tak masuk dalam amaun tu. Kete aku, aku yg bayau. Alhamdulillah... dapat lah aku bayar bil sampai negatif. Hambek kau.. 2 bulan bil api negatif. Jimat duit kami... hahaha...

Aku ada lg 2 pemiutang yg aku nak kena setlekan. Haritu dah setle sorang. Walaupun dia ni penipu, aku layankan jugak. Pas aku bayau. Senyap terus. Dah, tak bingit hp aku, fesbuk aku dgn gangguan dia. Dahla paksa aku beli produk dia. Aku nak sikit, dia anto banyak. Banyak ni adalah sangat banyak hokey. Geram pulak aku. Nak buat camne, layankan jelah. Sekarang dah jdi pengajaran. Jangan bantu org yg ko kenal tapi tak rapat langsung. Maksud aku, macam masa ko sekolah. Ko kelas A dia kelas D. Ko tau dia wujud. Tapi ko tau gitu je lah kan. Tetiba lepas btahun ko jumpa kat fb pastu dia suruh ko tlg jualkan brg dia. Ko tak nak. Dia paksa jugak. Ko layan, pastu brg dia tak laku sbb mahal giler. Org lain jual rm15, dia bg kat ko rm20 pastu suruh ko jual rm25. Ko gila. Kompem org taknak beli.... takde istimewa apapun brg dia sampai harga gitu. Giler!

Cukuplah cite pasal dia. Terus hilang mood aku nak berborak kat sini.. hmm... oklah. Gambar rumah takde, tiap kali aku nak gi tengok, caca nak ikut pastu bila aku dah masuk rumah, dia ajak balik.. alaaa.. potong betul la caca ni...  nantilah, aku tepek gamba rumah comel aku tu. TOLONG JANGAN GELAK ok.

Eeee... nape takut sangat kena gelak huhu... sebab aku pernah terbaca komen kat blog sorang blogger femes emes ni, dia dok update pasal rumah dia. Bagi aku umah dia besau kot. Semo D. Pastu boleh lak org tsbt komen kata 'eleh, rumah kecik pun nak tayang. Kot besar tu takpelah'. Huh... kecik ko kata... terus aku rasa macam tak leh brain. Dah tu ko nak beso mana dekkk? Huhu. 

Oklah. Meh aku tunjuk umah idaman aku dulu. Walaupun tak tau tercapai tak. Tak salah pun bermimpi. Bukan kena bayau. Ken ejek je.. takpe, pahala bagi kat kami naaa







Gambar sekadar hiasan. Angan2. Harap tercapai. Tu pun kalau korang membeli dan membelah dengan aku lah kan

Nak putih guna majraha nak kurus guna Adave #majraha #adave

K. Bye. Wassalamu




No comments:

Post a Comment