25/05/2015

Sembang Pagi Isnin

Assalammualaikum

haritu ada terbaca satu blog ni... blog tersebut terpaksalah aku rahsiakan... kalu nak tau cari sendiri... huhu... tuan punya blog ni tak rapat dengan family belah mertua... yang mana amat terkesan dengan hakuuu... uhuk uhuk... batuk sket...

yes! aku tak rapat dengan mak mertua aku... bukan aku yang menjauhkan diri dari dia tapi... dia sendiri yang mencipta benda tu... haku pun tak tau nape... kalu kitorg balik kuantan tu... macam unwelcome laa... padahal... tukang sponsor balik sana tu hakuuu jugakkk.... takpela.. aku cuma kesian kat laki je... rindu family dia...

nape aku cakap mak mertua aku yang cipta benda tu... k, aku ni jenis keras hati tau.. kalu org tak suka dengan aku.. k, fine.. babai... aku tak hadap nak tengok muka ko... ko boleh blah!gituuu.... tapi kes ni lain, aku xleh buat mcm tu sbb... dia mak mertua haku... sampai putus nyawa punn... title tu xkan hilang... kalu org yg tau hukum... taula kan... so, aku just ignore jer... aku tgh sarat mengandung ni... dan lagi balik kuantan... 4 jam dalam kete... rasa nak patah pinggang... aku ikutkan ugak sampai merah2 muka tahan sakit... end up sampai sana... dia sibuk nak lipat gh kain, kemas bilik... yang mana kitorg sampai tu tgh hari kot... sabau je la... haku dah naik hangin dah... takpe... saba...

esok tu, pagi2... as usual kalau balik sana memang aku tak masak... dah nak 9 tahun kawen kann... dah tau dahhh... kalu aku masak dia 'dok berahi makang'... so, laki aku kata.. blk kuantan jgn masak sebab adik beradik dia sume pompuan, dorg boleh masak... padahal... so, so je pun... aku bukan jenis cerewet makan... kalu lapo sangat aku ajak je laki makan kat luar... kompem aku blanje... dia ok je... ok, sambung... pg tu, aku tgk tv sementara laki aku n afi dok membuta lagi... adik ipar aku pandai masak nasi minyak so, dia buat nasi minyak pg tu... sementara dia masak tu, aku buka tv... cerita 'Jahil' xsilap aku... aku memang bukan kaki tv, so, mana la aku tau cite tu dah ulang 18 kali pun... yg aku tau, aku xtengok lagi... tetiba mak mertua aku jerit kat aku (suara dia mmg high volume, xpernah low), 'cerita dah banyak kali ulang pun nak tengok lagi' pastu campak2 barang tak puas hati tengok aku tengok tv... adik ipar aku beking gakla kan... 'k.hani tak pernah tengok sbb tu dia tengok' aku diam je lah kan... sebab dah bentak2 situ... aku bagi remort tv kat dia pastu aku blah, join adik n kakak ipar aku breakfast... mak mertua aku tukar siaran nasi lemak kopi o... pastu dia bia tv tu xde org tgk... then, dia g mandi... walaweiii... berasap je aku rasa... tapi xpelah.. apa ada dengan tv... makan lagi sodap... motip dia tuka siaran???? hmm...

mesti ada yang kutuk kan sebab aku cite kat blog... alaaa... kalau aku tulis dalam buku diari pun orang curik2 baca gak... nah hambek baca... huhu... walaupun aku rasa tak selesa bila balik sana... tapi aku balik jugak... walaupun anak2 tak suka sebab tok wan suka marah2... aku wat bodo jer... takkan aku nak sokong lak budak2 tu tak nak balik umah tok dia kan... sok cucu2 aku pun tak mo balik umah aku... huhu...

banyak benonyer yang dia buat untuk sakitkan hati aku... tapi aku ignore jer... ye lah... orang tua kan... jangan layan sangat... biarlah dia... bab duit blanje memang tiap2 bulan bagi... tapi xtaulah kan kalu orang yang aku amanahkan tu tak bagi... sebab aku pernah je baca wasap laki aku... duit tu 'orang' tu guna... tak pasal2 aku kena bagi lain... yeee... memang aku yang bagi... jangan nak kata.. alaaa... sama je la.. ko kan bini dia.. ko guna duit dia... yang ko bagi mak mertua ko tu kira duit laki ko laaa... hello... laki aku tak bagi duit kat aku k... aku memang tak nak duit dia dan aku redha... sebab tu aku keje... cari duit sendiri... laki aku boros ngko... aku tak tau apa yang dia blanje sampai takde duit... haku pun pelik jugak... maybe sebab beli rokok kot... sebab tu aku wat bodo je kalau dia cite xde duit nak makan or isi minyak... aku sound jer... amik rokok, kunyah... xpon amik rokok letak kat ekzos pastu bako... kot boleh jadi turbo kete tuh... huhu... duit untuk mak n abah aku pun duit aku... aku bukan banyak duit... tapi aku mmg kedekut nak blanje untuk diri sendiri... seriusly saaangat kedekut... mak aku selalu sound aku tak reti melawa la hapelah... aku wat bodo jer... kot nak sponsor aku kaedahnyer.. nak la jugak... mengabihkan duit... nak watpe... tak kuasa haku... mungkin sebab aku dikelilingi adik beradik lelaki... so, aku memang sempoi sangat... apa yang ada je lah untuk dipakai... 

kepada korang2 yang mengalami situasi sama dengan aku... nasihat aku... ignore je perangai dia... wat macam takde apa yang berlaku... sebab dosa tu bawa ke mati... bertahanlah... laki aku kalau raya belah kuantan... dia amik cuti seminggu... kalau raya belah kl... cuti 2 hari... ok lah... sebab sekarang dok KL kan... aku leh terima... masa dok kemaman dulu pun macam ni jugak... kesian mak aku kecik hati... nak wat macamana... gituulaaa.... hopefully, aku boleh bertahan sampai akhir hayat... yang penting kita jaga family kita... jaga laki kita... jaga anak2 kita... kita memang takleh ubah persepsi orang terhadap kita... wat bodoh je la... jangan kita pun sama naik sudah... kesian kat laki... pening dia nanti... bia dia lebihkan mak dia kalu dia nak sebab syurga dia ada pada mak dia... takkan korang tak nak tengok laki korang masuk syurga kan.... kesian kat laki sendirik sudahla...

k, panjang dah membebel... sekarang ni memang musim aku nak sentapp jer... huhu...

Bye, Wassalam.

No comments:

Post a Comment