25/05/2015

Coretan sentap

Assalammualaikum

Ekceli aku dah taip entry untuk hari ni tapi bila pikir2 balik... eloklah aku simpan dalam draf je... malas nak publish...

entry tu aku taip lepas terbaca ada satu blog ni ler... pasal dia tak rapat dengan family belah asben beliau... jadiknyer... situasi dia sama dengan aku...

walaupun begitu, aku still gak balik kuantan tiap kali ada kelapangan... aku cuma fikir satuu je... asben... tu mak dia, family dia... so, takkan kite nak pisahkan dia dari family dia kan... adik2 ipar semua ok... Alhamdulillah... kak ipar pun ok... sorang je makhluk yang... ntahla... aku tak paham gak pe masalah dia... lantak situ...

bagi korang2 yang mengalami situasi macam aku ni... korang ignore je lah perangai orang tu... lagipun balik sekali sekala kan... n yang penting syurga suami korang kan ada pada ibu dia... takkan korang tak nak suami korang masuk syurga kan... kite pun beralahlah dengan orang tua... sakit hati tu memang ada... saba je la... aku ni dah masuk 9 tahun dah... sabau je lah... anak2 pun tak suka sangat nak ke sana... tapi.. sebagai mak, takkan aku nak pengaruh jugak kan... pujuk elok2 macam kite suuuukaaaa sangat balik umah sana... gituuu....

kalau ikutkan perangai aku yang semulajadi keras kepala nih... tengok muka or dengar nama beliau pun aku tak hingin... tapi kes ni lain... xleh wat gitu... ignore je... sok2 kita pun tua jugak kan... yang pasal makhluk satu lagi aka poms mintak kena lempang... pun aku ignore jugak...

sebenanye haku tau apa yang dorang dengki ngan aku... tapi... haku ignore je... malas nak layan... bialah... aku sikit pun tak teringin nak jadi macam dorang... sikit pun tak teringin... besar kuman pun tak mau... takde apa kelebihan pun yang ada pada beliau yang nak aku herankan... biasaaa jer... tiap kali laki aku susah, mintak tolong dengan beliau... beliau xnak tolong... its ok, family aku ada... Alhamdulillah... stakat ni masih membantu... aku memang tak mengharap pertolongan dari beliau... aku dah serik... masa aku sangat2 susah dulu... makin menyusahkan dan menyakitkan hati... padahal, pertolongan nye bukan free... bagi duit kot... dapat duit suka.. phuiii... serik dah aku... ye, aku cepat serik...

aku nak hidup happy... malas nak pikir sakit hati... kalau diikutkan sangat nanti ada yang makan hati...

k, bye.wassalam

No comments:

Post a Comment