20/05/2015

36th week pregnancy - say no to HUKM aka PPUKM... bluekkk

Assalammualaikum

pejam celik pejam celik dah 36 minggu dah... ada lagi 4 minggu nak meletops... huhu.. takuit weh... haritu dokte scan baby melintang ... huahuahua... patutlah sakit... macam kena czer je kaedahnye bersalin kali ni... 

memula dulu decide nak bersalin kat HUKM memandangkan masa bersalin Mia kat situ OK... dokte n nurse sume ok... tapi kali ni takmola... kan... 1st masa balik dari kuantan haritu... haku dah rasa nak patah pinggang sangat... so, hantar budak2 gi umah mak n straight ke HUKM... sebab biasanya sakit gitu tanda nak bersalin sangat kan...

masa masuk kat PAC tu... nurse dia kerek nak mampuih... tanya macam mintak lempang dari aku kot... apsal datang sini? dah lepas hospital Ampang ni... hello cik puan nurse... haku bayar kot kalu wat rawatan kat hukm... bukan free, ada GST lagi... dahla tengah sakit... ada jugak yang kena sepak dengan haku nanti... sabarrr....

pastu masa tengah rawatan... nurse yang check... ok, baikkk jer... datang pulak dokte... meh sini nak bagitau... las aku bersalin tahun 2009... sekarang 2015... mananye aku ingat lagi acane rasa sakit tuh... pastu aku bgtau yang pasal keputihan tu... dr spital kajang suruh guna benda alah untuk masukkan ubat... masa tdo tu terus pakai pad... aku bajet mestilah benda tu kuar terus malam tu kan kalu dah siap  suruh pakai pad bagai... tapi bersih je pad tu pg tu... aku cite kat dr HUKM tu... pastu dengan gelak sinis dia cakap kat aku... takkan la pakai terus kuar... dah tu dr kat spital kajang tu yg bodo ke aku yg bodo??? aku mmgla tak tau... vavi dr HUKM nih... kat PAC tu xde orang pun macam  PAC kat spital ampang, ramaiii... ko nak keje sinis2.. perli2 orang pulak... vongok sangat... baik benti je... elok keje dapat pahala... silap haribulan dapat pelempang...

masa nak bagi mc... aku bgtau aku keje sendiri... pastu dia tunjuk buku merah haku tu... ni RA ni... saya dah benti dah... lagipun lecturer tu abang saya... dia dah cari pengganti... saya tak larat dah nak wat keje RA... pastu buat muka sinis kevavian dia tuh... mencikkk!!!!

disebabkan haku bengang dgn dokte n nurse vodo tu... aku reject nak bersalin kat HUKM... mana pegi DR dgn nurse yang baik masa tahun 2009 tu???? dahla parking jauuuh... mahal... panas... pastu charge mahal... ada GST bagai... so, baik aku gi spital ampang... walaupun kena bayar... taklah semahal HUKM... sekurang2nya tak sakit hati sangat... bayar mahal2 pastu layanan macam mintak lempang...phuiii!!!!

aku dah campak jauh2 kad rawatan kaler biru untuk rawatan hari khamis ni... aku nak teruskan kat KK Hulu Kelang... bersalin kat spital ampang or HKL sajok... malas dah nak mikio... janji selamat sudah...

k, tu je luahan hati ibu mengandung... skrg ni cepat sentap... tapi malas lah nak maki hamun orang depan2... tak baikkk...

k, bye. wassalam

No comments:

Post a Comment