24/03/2011

Petua Saya Bila Anak Demam Selsema

Biasa kalu anak demam mesti kena lap-lap badan dia sentiasa bia cepat kebah kan... saya buat gak apa yang dokte sarankan tuh... cuma bila anak bawah umo 2 tahun, dokte tak kasi ubat selsema... so, bila nak baik selsema nye kan?

saya still lap pale anak saya, plus saya letak bedak sejuk kat dahi, leher, tengkuk n dada dia.. tau apa jadi? kuar lendir ijau dari idung dia, punyala banyak... iiiyekkk... hihi... pastu, kuar lendir yang jernih tu... mean, dah nak baikla kan.... lega sket bila lendir ijau tu dah xde.... mana saya dapat petua ni? saya agak je... sebab selsema kan disebbkan pale panas... saya guna la bedak sejuk... hihi.... hari tu masa mak saya kena bisul, orang suruh letak kapur, mak saya kata makin sakit... pastu dia letak bedak sejuk, baru lega... sebab tu saya wat macam tu.... anak saya tak suka asam jawa... tak sedap katanya... walaupun dah taruk gula... huhu... terpaksala pikir alternatif lain... risau gak bebudak kene demam panas ni kan...

saya ada sejarah dalam family yang jadi terencat akal sebab demam panas, thats y saya sangat risau.... abang sepupu saya tu... saya ingat lagi masa tu dia umo 4 tahun... cian dia....

No comments:

Post a Comment