09/12/2017

Ingatkan dalam movie je

Assalammualaikum

Berdasarkan tajuk diatas. Aku teringat cerita drama ke telenovela ke pasal manusia yang suka tengok orang kena marah, dipersalahkan dalam bahasa kasar dia busuk hati la. 

Aku ingat benda2 ni takde dalam dunia realiti. Ada wehhh... takpalah bagi can lah kat dia. Sebab aku berpegang n percaya pada yang Satu je. Orang aniaya aku pun aku ok je. Ikutlah, tapi... Allah tu ada. Sentiasa perhatikan kita.. Dan janji Allah itu pasti.

Kadang aku tak faham jugak, tapi malas nak bertanya sebab rasa macam buang masa aku je. Mungkin sebab aku dah biasa ada jawatan sebelum2 ni, so, takde berapa heran sangat. Sebelum ni, aku bukan jaga satu kedai je beb tapi cawangan seluruh Malaysia. In charge staf, manage buka n tutup kedai. So, orang yang baru 1st time nak ada staf yg gelupur sikit. Lebih2 lagi staf tu lebih baik dr dia. Try cari salah. Ganggu keje orang tu. Sampai orang tu kelam kabut. Bagi lah ruang dia nak berfikir.. hadooo... 

Paling tak boleh belah. Teringin sangat aku buat salah n kena marah. Apalah masalah ko ni. Takde rupa macam orang nak benti pun. Pengalaman aku sebelum ni. Kalau nak benti kije, aku dah ignore semua benda. Just siapkan kije aku je. Tapi beliau ni agak aneh. Menyibuk sokmo. Hmmm... bertabahla... seminggu je lagi. Aku dah tak tahan. Cuba bertahan...

Aku dah lali dah kena maki dengan boss. Standardlah sebelum ni kan aku jaga ramai staf. Staf buat hal, aku lah yg kena hadap dulu. 

Cepatlah berakhir kisah ini. Mulut aku ni boleh tahan juga. Cuma tak suka nak layan orang bebal.

Itu shj kisah bebelan di tengah mlm syahdu. Esok nak buat sandwich. Bye

Wassalamu

No comments:

Post a Comment