25/06/2011

Clumsy



meaning careless; not pay enough attention to what you are doing (kamus long man, kamus oxford aku hilang)... nape tetiba cite pasal clumsy? selain daripada blurr, clumsy is how to describe my personality... ececeh... macam reti no 'skiping'... 

alkisahnya...

1. satu hari yang indah, ku ke opis client. sampai sana, yang ditunggu tak masuk opis lagiks... so, aku tunggu la sambil membaca surat kabo. aku pun duduk dengan sopannye... sambil membetul2kan blouse, seluar then nak duduk mustila nak silang kaki kannn... aku pun ternampaklah jari jemari kaki ku yang bersarung dengan selipa???? what? selipa? bukan ke tadi aku sarung sandal?? waaa!!!! client dah masuk opisla pulok... camne ni?camne ni? uwaaa!!!!!

2. sambungan dari '1'. client ajak gi restoran sebelah opis dia. sebab dia lum mamam nak diskas sambil mamam. client jalan depan, aku kat belakang... masa tengah jalan tu, aku tersadung penutup longkang, so, dengan tak sengaja nye aku pun melatah dengan kuat, 'oh, mak kau!'... client pun pusing... nape2.. takde, takde pape... (pakai selipa lagi kan dah tersadung, aku rasa aku pakai sandal masa kuar kete)...

3. kalu gi pasaraya amik barang mesti aku salah amik, rasa tengok betul dah... aku amik megi perisa ayam, tapi bila masuk bakul nape jadi megi kari??? haish!!!

4. harini punye cite... macam biasa nak gi keje aku suruh budak2 bawa sendiri botol susu dia... pastu suruh afi bawa beg baju nak gi taska, pas masukkan handbag n beg laptop aku masukkan adik. afi masuk sendirila, dah besar... tup2 beg baju takde, sambil membebel2 aku masuk umah amik beg, tutup pintu n grill.pastu jalan...
balik keje aku tengok grill umah terbuka n part yang paling best sekali kunci umah ada kat tombol pintu??? nape ngan aku nih? serabut sokmo...

sekian, itula diriku... geleng2 kepala asben aku dengar cite aku neh... redha je la ek dapat bini cenggini...

No comments:

Post a Comment