22/04/2011

Feel Down

pernah tak rasa down gile? rasa cam kena sisih... aku pernah rasa benda nih... sangat sedey... bila kite wat benda betul pasti orang akan benci kite rite? contohnye masa sekolah dulu, takdela tinggi no pun jawatan, cume pen. ketua kelas, kelas aku majoriti cina, so, ketua kelas kenala cina. cikgu yang kata gitu bukan aku... ketua kelas aku ni malas datang sekolah, jadiknye selalula aku jadik mangsa macam las day skool mesti kena angkat kerusi atas meja, kelas kena kasi clear, baru leh tinggalkan kelas sebab nak cuti sekolah dah kan... bila aku suruh classmate aku wat, dorg leh wat dono jek... macam angin lalu je arahan ku ini... bila naik suara, dapat title "gipang'... cett... last2, aku wat sendirik jek... malas aku nak layan... aku jadi pen. ketua kelas pun bukan aku yang lobi diri aku ek... tolong sikit...

masa kat u pulak, adalak makcik kepochi ni... bising bangat dengan aku... pasal housemate dok bawa masuk boipren dia lam umah... aku tak terasa sangat mungkin sebab aku keje part-time, so, masa kat umah tu kurang, kalu dah masuk umah, aku duk lam bilik, tak keluar2... tido lebih baik.. kikiki... sebagai ketua umah, aku dipaksa utk nasihat kawan ni... bingit telinga aku kena push dengan si kepochi nih... last2 aku mintak sorang membe tolong tegur... nak tau apa jadik??? kawan tu bengang la kan sebab kena tego... aku wat bodo je... tapi yang menyakitkan hati... si kepochi ni pulak leh sekutu dengan dia... aik??? mulut ko yang macam 'c***i' bising2 pastu ko leh ajak member satu umah pulau aku... thanks... ada aku kisah, korang tak mo kawan dengan aku, takpe... aku balik umah parent aku je la... aku dok situ pun sebab kesian kat korang, tak mampu nak bayar sewa umah, bil api air pun biasanya, aku topup... kalu dah terlupa mintak kat korang, aku bayarkan je... biasanye, memang aku dulukan duit aku... aku kan kaya... hoho.. cit podah!! aku jimat, bukan kaya... pas aku kuar, padan muka korang, membe songlap duit umah... hohoho!!! aku suka!!! aku tak balas tapi Allah yang tolong balas... hamek ko!

kat tempat keje pun gitu, ngumpat aku belakang2... tapi time nak mintak tolong,mintak tolong ngan aku... kalu aku bercerita pasal family, orang kata aku menunjuk2... nak bercerita pun salah... hebat sangat ke family aku sampai bila aku cite, orang kata, menunjuk2??? biasala kalu masuk u tu kan... jadi engineer gaji nak cecah 5 angka je... lum puluhan ribu pun... salah ke aku nak pakai baju yang sedap mata aku memandang??? bila aku pakai, aku rasa hepi... tu pun nak ngumpat ke? salah ke kalu orang gred n17 pakai gen2? gen2 tu kete laki aku. apa korang pelik sangat? bila ada orang puji aku, korang mencebik, budak2 form 5 amik gamba dengan aku, korang kata aku gatal.. hey!! budak form 5 okey... takde pekdahnye kalu aku nak menggatal dengan dorang... lagipun terang2 dorang panggil aku 'cikgu' lain la kalu panggil ayang... cettt...

takpelah, bak kata kakak ipar aku... dorang tu dengki ngan kite sebenarnye... jadi kite kena bangga la jugak ngan diri kite ni kan... hebat jugak aku ghupenye sampai orang dengki... kehkehkeh...


2 comments:

  1. Huh!.. sabo kan ajer. Nk buek camano depa lg hebat.. Ader P.H.D kannn.. kehkehkeh..

    ReplyDelete
  2. tu la pasal... sabaa je la.

    ReplyDelete