07/02/2018

Garang Vs Gila

Assalammualaikum

Terpanggil nak cite tentang garang ni sebab kes dera adik yang umur 9 tahun tu. Inna lillahi wa inna ilaihi rajiunn.. Syurgalah tempatmu adik Aina. Sebaya dengan Mia. Aku takleh bayang. Garang2 aku ni, tak sanggup lagi nak pijak anak. Walaupun Mbah Wan tu garang gilos. Tapi dia masih ada hati. Masa aku kecik dulu, Mbah Wan tak pernah pukul guna rotan ke batang paip ke, tali pinggang atau apapun. Dia guna tangan dia je. Bila dia pukul, aku start nangis, dia akan stop. Ayat last, lain kali jangan buat lagi. Tapi sebagai budak yang baik dan mendengar kata, aku akan buat lagi. Muahahaha!!! Dah tau dah trick dia, nangis kuat2. Mak kompem benti. Mak aku tak gile, dia garang jer..

Macam tu jugak aku, pukul anak sebab mengajar. Bukan nak bagi dia sakit saje2.. Macam rafik tu, aku baru nak hayun hanger belum pun cecah kaki dia, dia punye jerit macam dah dapat 18 das dah. Hampeh! Tapi aku tetap bagi. 3 kali cukup. Biasa dia serik. Mia pulak, jarang dapat sebab bila abang dia kena, mencicit dia lari tengok kot ada buat salah yang sama... hahaha! banyak akal pompuan nih.. Caca kena jugak walau baru nak masuk 3 tahun. Dia suka meludah, tak taulah belajar dari mana. Memula say 'no caca'... kalau tak makan saman gak aku lepuk mulut dia dengan 2 jari... biasa benti sebab nangis.. bio dia nangis... biasaaa dia tu.. ludah2 orang...

Terbaru, semalam aku dengar bayi umur 6 bulan kena dera. Allahu Akbar. Dah kenapa? mental? apa budak umur 6 bulan tu buat sampai ko dera? Menangis je yang dia tau..

Pendapat aku la, orang yang dera budak ni sejenis lembik sebab dia lepuk yang confirm2 takleh melawan. Cari yang sama besar la woi!!! Takde anu ke. Bongek! Emo sungguh aku ni. Pengecut! Phuik!!!

K, tu je. Panas pulak ati kite.

Tengok muka chicky dia ni. nak marah pun kadang2 tak jadi. ni pakai baju terbalik. baju tu aku nak lipat. dia gi sarung.. sukati ko lah dikkk...

Bye, wassalamu.


No comments:

Post a Comment