08/04/2015

Bukan Mudah Nak Senang

Assalammualaikum

Saje nak berkongsi cerita... ekceli cik hani dah lama stat meniaga... walaupun bukan dengan Dnars or dobi... sebab cik hani memang suka meniaga... lebih2 lagi bila tengok keje yang kita buat tu orang suka...

macam buat kuih raya... cik hani dah stat masa bujang lagik... masa tu pas abis blaja kalu tak silap.. ada member minat makan kuih yang dari kacang tu.. apa ke nama nyer tu.. peanut butter kot.. lupa... sebab buat nye leceh sket... kalau banyak sangat butter nanti berminyak... kalau kurang butter... susah nak bentuk... huhu... gigih la buat tiap kali balik koje... sampai lalok2 wat kuih raya... haha!!! mbah wan siap tolong lagik... masa tu selain minat sebab nak cari duit lebih untuk raya n nak kawen... hiks...

bukan peanut butter jer... kuih tat pun cik hani buat... kalau kuih tat tu sampai sekarang buat lagi sebab masa tu buat en somi aka tunang suka makan... walhal cik hani tak suka pun kuih tat... hiks... tapi bila dah kawen ni.. kalau dah asik nengok dia sental kuih tat... mau tak terliur... lama2... cik hani pun suka... sedap la pulak... hahaha!!!

kalau meniaga kuih ni... fenat nyerrr jangan tanya la beb... haha sampai lalok ahkak dibuek nyer... huhu... tapi takpe... masyuk... raya tahun lepas sampai tak menang tangan buat tempahan uollss... haha!!! nak pitam haku buat tiap kali balik koje... hari minggu jangan cakapla... yang ahkak tak suka... bos suruh keje gak hari minggu... ko giler... tak bayar gaji lak tu... kira time-off jer... bajet time off tu boleh kenyang... phuiii....

tahun ni... tak taulah nak wat ke idak? macam takde kederat jekkk... kalau memang ada rezki nanti adalah... tangan ni dah gigil2 nak wat kuih raya... muahaha!!! sabau je ler... hiks!!! cik hani dah dapat staf dah untuk dobi tapi.... tak tau la kan... leh bertahan brape lama... hat yang ni payah sket sebab kena beramik dan berhantar... hadooo... sakit gua...

kalau boleh baru2 meniaga ni cik hani tak nak amik staf... nak wat sendiri dulu... nanti dah ok... dah tenang segala... baru amik staf... tapi... sebab cik hani berbadan dua... terpaksalah daku amik staf... kang tetiba terberanak... haha!!! sape nak jaga kedai... huhu...

tapi ikut dari kata otai2 meniaga... memang gitu la... start kecil2an dulu... kalau terus gah... matiklah nak maintain... huhu... lagipun tenaga kerja yang ada tak ramai... so, apa yang ada la dulu... tak nak tertipu lagi... walaupun tak kena tipu sampai 8 juta macam fizo omar... tapi sakit tu masih terasa lagik... huhu....

rasa macam nak buat lagilah kuih raya tahun ni... cik hani suka... hmmm... pe kata survey??? hiks... ok paham... blog ni takde pengkomen... baguih la... haku tengok yang ramai pengkomen tu... makkk aihhh... yang positif tu ok la kan... yg negatif tu wat tensi jer... huhu.... 

k, tu je nak cerita... bye

wassalam

2 comments:

  1. aku komen nk bagi pe. woi sempat ke nk wat kuih raya ngan ank keje tuh

    ReplyDelete