14/04/2015

Bercerita bukan merungut

Assalammualaikum

cik hani ada pos status tentang diri cik hani sekarang ni... lebih kurang ginila... 'tv, tido lena, makan tido, makan tido... semua tu xde dalam list hidup cik hani' 

ada yang kata cik hani merungut... hello!!!! itu bgtau sajerrr... tak merungut ponnn... cik hani suka dengan keje cik hani sekarang... kenapa pulak nak merungut...

tujuan status tu.. sebab ada la sorang makcik ni... masa cik hani ngandung anak 1st and 2nd kan... tiap kali jumpe je dia tegur cik hani...
hani, kite ni kalu ngandung... jangan asik nak tido aje... kena buat keje...
haish makcik ni kan... aku tido time cuti je kot... (masa tu keje dengan orang, so sabtu n ahad cuti... dah siap sume keje rumah... tak salah kot nak tido... en somi lak sabtu keje... mmg best sangatlah dapat tido...) kalau hari keje... mananye tido??? bangun kul 5.30 am... siap2kan anak... cik hani mandikan anak sblm gi keje ye... xde laaa... budak dengan air liur basi... dengan taik kat punggung tu gi anto umah orang... naya kat orang tu... masa mia je cik hani just tuka pampers sbb umah dengan tempat pengasuh jauh... kesian pulak nak mandikan kul 6 am.. lgpun, mia tak tahan mandi air sejuk... afi dia kuat... tahan air sejuk...

ok, sambung... makcik tu.. tahun ni anak dia pegnen... kawen.. terus tak koje... dok la sibuk nak duduk dengan makcik ni... biakan si suami kat umah sorang2... bukan satu daerah ok umah mak dengan suami... ye lah, dok umah mak boleh makan, tido, tgk tv, makan, tido, tengok tv... dengan suami takleh... hahaha!!! amik makcik... dok kata anak orang sangat kan.... tapi biasala.. manusia mmg macam tu... cuma nampak salah orang jer... walhal... dia tak nampak pun life sebenar aku macamana... mujur sangat dapat rileks camtu... tapi aku xboleh jugak... makan, tido, tengok tv... sakit otak aku nanti kalu tu je keje dibuatnya... pening lalat... badan makin penat adela... tak cargas!

haritu adala wasap2 dengan member2... sebut nama tu nama ni... (artis, cerita, imam muda,dll).. haku ni boleh tanya balik... eh, tu sape? tak kenal... ko ni kenapa? tak tengok tv ke??? hahaha!!! ye... haku tak tengok tv... kalu buka pun belum tentu aku tengok dengan khusyuk... kalau bisnes online... sibuk membalut n menulis nama ni.. acane nak fokus kat tv... tu aku buat malam2... time mata dah nak tutup separuh... separuh ler... kalau tutup penuh... memang wassalam la... haha!! besok pagi baru bangun kalu gitu kisahnya...

tahap penat aku ni... kalu letak kepala atas bantal... kompem tido... huhu... segala sakit2 sume aku dah tak rasa... padahal sebelum tido tu mmg tengah sakit belakang, kaki... ala... standard la sakit orang pegnen... tapi kalu dah letak kepala... terus...zzzzzzz.... sib baik mata aku ni jenis kul 5 je terbuka sendiri... kadang2 kul 4... biasa kalu aku dah tjaga tu... aku bangun terus... kalu idak... tengahari baru tjaga... takpun paling awal 6.30am baru tjaga...oh... tidak!!! 6.30 baru terjaga tu dah lewat sangat tu.... menangisi nak gi koje.... ... nak siapkan Afi n Mia lagi.... waktu balik? biasa kul 10pm... aku sampai umah... buat la koje sket... ding dong ding dong pon pukul 12 gak tido... nak main tarzan2 dulu dengan budak 2 orang ni... kemas buku... paksa tido.... huhu... gitulaa... rutin aku hari2 wat masa ni...

tapi aku memang dah biasa tido sekejap... tak pernah lagi tido cukup... tu yang tak kisah sangat... nanti kalu mmg dah tak larat sangat... otomatik ler... aku demam... tu memang signal suruh rehat... Alhamdulillah... lum demam lagi... hopefully tak demam la hendaknyerrr... takuit pulak pas buat entry ni demam...

oklah... tu je nak membebel... minggu depan nak cuti panjanggggg... 4 hari je pun... penat dah 3 bulan keje tanpa rehat... nak rehattt..

k, bye.wassalam

No comments:

Post a Comment