06/01/2015

Sentap kah aku?hiks!

Assalammualaikum

Sakan Cik Hani meniaga sekarang ye... hmm... sebulan saya cuti meniaga... sebab masalah kesihatan dan juga Cek Su nak kawen... Cek Su nak kawen kenapa Cik Hani pulak yang kena cuti meniaga??? sebab Cik Hani tak suka dengar orang bising kat telinga Cik Hani... huhu... keluar belikan baju sekolah anak pun orang mengata... 'kata sakit, keluar beli baju budak, sihat pulak???'... kepada mulut bising... saya tak sihat.. saya tak larat... nak pitam... saya gagahkan jua demi anak2... bukan tak boleh harapkan suami... anak2 masih ada mak... saya tak sampai hati...

Saya kena kuat... saya bukan sihat macam dulu... saya masih bekerja... wang berniaga untuk tampung perbelanjaan hospital saya... kebetulan mengandung pula... bukan satu yang saya hidap tapi dua... penyakit wanita... saya redha... mungkin satu hari nanti orang dah tak nak ambil saya bekerja... hidup perlu diteruskan...

saya tak mengharapkan duit orang... masa belajar... saya bekerja.. minta duit hanya rungutan yang diterima... saya serik... tak nak meminta lagi... saya tak berdendam.. duit tetap saya beri tiap bulan... saya bukan jenis boros... tak mengharap barang jenama... cukup makan, pakai... sudahla... semoga simpanan cukup untuk anak-anak bila saya tiada nanti...

kepada yang suka minta wang simpanan saya... belajar2lah berjimat cermat... kalau saya tiada nanti bagaimana kamu nak teruskan hidup?

tetiba bermadah pulak... Cik Hani sangat down sekarang... mungkin masalah hormon... masih belum lalu makan... 15 week pregnancy... baby.. mama lapar... huhu...

k, bye. wassalam...


No comments:

Post a Comment