22/04/2013

Resepi | Puding Gula Hangus | Mudah

Assalammualaikum

Anak-anak aku kalu dok umah musti nak mengunyahhh je koje nye... tapi bakpe tak besau2??? haha... so, kalu aku cuti, musti aku akan buat desert yang diorang boleh makan time mak diorang ni gi koje... Biasa aku suka buat bende2 yang sangat simple, main campak2 yo... resepi adalah dari Ibunda ku yang tercinta...

Bahan-bahan:
8 biji telur
1 tin susu pekat
1/2 tin air + 1 tin air
2 sudu makan tepung kastard
8 sudu gula di hanguskan

Cara-cara:
1. Kacau telur dengan susu dan 1/2 tin air.
2. tepung kastard dikacau dengan 1 tin air. Kemudian dicampurkan ke adunan yang pertama.
3. hanguskan gula dalam loyang pengukus (lebih baik sejukkan semalaman dulu lagi sedap).
4. masukkan adunan dan kukus selama 45 minit... siap....
5. bolehlah makan bersama keluarga sambil menonton sinetron..

Sekian, selamat mencuba...


ini bukan puding yang aku buat... haha!!! aku takleh upload gambo yang aku buat, letak je lah gambo ni... janji ada gambo...
p/s: resepi ni kurang manis sikit. mungkin sebab banyak air. tapi daku memang tak suka manis2...
 

No comments:

Post a Comment