08/10/2018

Nak bagi Ikan Keli tak meletup masa goreng

Assalammualaikum

uikkkss.. nak bagi tips la pulak kann... ok.. ni cara aku... Alhamdulillah.. berjaya.. kot korang buat x berjaya... Acik mintak mahap la yerr...

Biasa kalau kita goreng ikan keli meletop kan... sebelum ni aku ikut jugak petua orang2 tua.. basuh guna tepung... tapi meletup jugak.. eh, itu petua tak nak hanyir..

ok. macam ni caranya..

korang salut ikan tu dengan tepung.. bafi betul2 punya salut..
macam gambar kat bawah ni..

Pastu korang buat macam korang cuci ikan tu guna tepung.. bagi terkeluar semua lendir2 tu.. lendir kalau dah bergaul dengan tepung dia bergumpal2 kan.. ha.. buatlah sampai dah xde lendir tu..


ni aku buat guna satu tangan sebab nak amik gambau punya pasal.. sikit je lah gumpalannya.. pastu pakai 2 tangan... aku salut lagi.. aku bersihkan lagi... banyak ooo...

dah puas hati.. gorenglah macam biasa...
aku lumur garam dengan kunyit je...

ok. tu je tips untuk hari ini

Bye. Wassalamu

Munafie pants dah ilek ok

tinggal Stokin Silvy sajok



Beli 6 pasang dapat FREE handsock Donna

Berminat? klik SINI

No comments:

Post a Comment