24/09/2018

Typical... Asal Pengotor je mesti dari negeri Ittewww

Assalammualaikum

ok, saje nak cite.. sebenarnya dah lama nak citer pasal benda ni... sebab aku rasa macam tak adil bila korang cakap macam tu...

Aku dah dengar benda ni dari zaman aku sekolah lagi... tapi masa tu aku masih bergaul dengan rakan2 yang berasal dari KL dan Selangor... sampailah aku masuk matrix..

Guess what?
Aku tak jumpa dan tak berkenalan pun dengan si PENGOTOR ni... tak ada... semua pembersih... Alhamdulillah...

Then, masa aku study kat UM pun still tak jumpa juga puak2 ni... pembersih gilerrr... Oklah.. aku reveal yg orang maksudkan tu mek kelate kann kann kann... takde...

Bila aku dah start bekerja pun sama... aku jumpa yang pembersih sajok... pembersih, pengemas... tapi bukan OCD.. sib baik.. hihi..

Aku rasa kan.. sebenarnya macam ni... kawan2 kita adalah cermin diri kita... seriously... (kalau aku eja 'series' kang.. ada lak pembaris dok tegur..).. buat keje jangan berkira.. bila kita rajin berkira.. kita akan penat.. just buat je... ko takkan rasa pape... betul... percayalah... nampak sampah, then, ko buang.. simple... nampak pinggan mangkuk tak berbasuh.. ko basuh... percaya satu benda... Allah itu ada... mana tau satu hari nanti, ko sendiri kelam kabut ntah apa2 kan... tak sempat nak basuh baju ke... basuh pinggan ke... ko pun tinggalkan juga pinggan tu tak berbasuh kan... takde manusia yang perfect beb...

Satu lagi.. kita jangan rasa kita bagussss sangat... dok ngata orang... sampai aibkan kawan2 tu kat media sosial... kalau kita tak suka, kita tegur... tak berani tegur.. kita blah... habis cite... ok.

Yang aku pernah jumpa geng pengotor ni.. kebiasaannya... dia acah2 pembersih... PERCAYALAAAAAHHHH....

sebab masa aku dok asrama dulu... kan dorm kita ada tugasan mingguan... cuci tandas... dalam tandas tu ada benda alah tu... lari koooo... tak nak cuci... phuikkk... ahkak jugak yang kena cuci... dah tu... tang mana ko bersih kalau ko tak reti nak cuci... bengong!
Dia orang KL hokayyyy!!!

Jadi, jangan letak mark kat orang.. orang dari negeri ni jahat. negeri tu suka kawen 8.negeri sinun pemalas... hmmm... malas aku nak layan..

pembongak!!

k. tu je nak cite..


Bye Wassalamu

No comments:

Post a Comment