16/02/2015

Jaga Anak Kita

Assalammualaikum

Zaman skrg ni... Sentiasalah peka dgn anak kite.... Org jht ada dimana2..Xkira umur korang weh... Sentiasa bwaspada.... Lbh2 lg dgn org yg xdikenali... Huhu... Jgn cpt pcaya dgn org.... Aku igt lg ms tu zmn bujang kalu xsilap... Lps blk dr hntr cek su kt matrix tangkak or br blk dr muar (umah sepupu)... Kitorg singgah solat maghrib kt hentian air keroh... biasala... solatmaghrib kena take turn kan... surau kecik... masa tgh tunggu turn tu... ada budak lelaki tengah jaga henbeg mak dia... pastu ada sorang makcik ni dalam umo 40an cakap kat dia... adik dok dalam sikit... beg tu bia mak ngah jaga... so, aku ngan adik aku pun senyap je la... takkan nak menyibuk.. betul ke awak makcik dia... huhu... aku pun budak lagi masa tu dalam 20an (budak la sangat....)...

nak dijadikan cerita... tetiba mak dia abis solat terus gi kat dia... 'adik, beg mak mana???'.. 'ada makcik jagakan' 'ha???!!! adik... beg mak tu... ada duit nak bayar yuran kakak!!!' nangis ko mak dia... banyak tu... nak bayar yuran anak masuk u... musim student mendaftar... huhu.... terkedu aku dgn cek su masa tu... kecoh la keadaan masa tu.....

kesian makcik tu... seriusly kesian... orang jahat memang sangat selfish... agaknya bertahun makcik tu simpan duit nak bayar yuran anak dia... anak pandai mesti dah prepare lama kan... kotla bergolok gadai... lagi kesian.. duit minyak nak ke uni.. preparation untuk ank nak sambung blaja lagi... tolonglah... bongok sangat pencuri tu.... geram lak aku dibuatnya... huhu...

ni ada lagi satu kes... lagi ngeri... modus operandi guna budak2 pulak... huhu... kurang ajaran sangat kan????


 hopefully tak berlaku kat anak-anak kita... sentiasa curiga dengan orang tak dikenali dalam senyuman... huhu...

k, bye... wassalam

Dnars still on
untuk disk 20% sila like page Dnars Stokist Ampang

sms/whatsapp 0169303884

No comments:

Post a Comment